ENGLISH

 

ILÁZAR FIGUEIREDO NAZARIO

THE PRONOUNS

 

PERSONAL

REFLEXIVES

OBLÍQUOUS

POSSESSIVES

POSSESSIVES ADJEC

I, YOU, HE, SHE, IT

WE, THEY

MYSELF, YOURSELF, HIMSELF, HERSELF, ITSELF, OURSELVES, THEMSELVES,

ME, YOU, HIM, HER, IT, US, THEM

MY, YOUR, HIS, HER, ITS, OUR, THEIR

MINE, YOURS, HIS, HERS, ITS

OURS, THEIRS

 

EXAMPLES OF USES IN PHRASES

 

   PRONOUNS ........... PERSONAL      REFLEXIVE     OBLIQUOU    POSSESSIVE          POSSESIVE ADJECTIVE   

 

01.  I SAID TO MYSELF, FOR ME, THIS IS MY CAR AND THIS CAR IS MINE

      Eu disse para mim mesmo, para mim, este é meu carro e este carro é meu

 

02. YOU SAID TO YOURSELF, FOR YOU, THIS IS YOUR CAR AND THIS CAR YOURS

      Você disse para você mesmo, para você, este é seu carro e este carro é seu

 

03. HE SAID TO HIMSELF, FOR HIM, THIS IS HIS CAR AND THIS CAR IS HIS

     Ele disse para ele mesmo, para ele, este é o carro dele e este carro é dele

 

04. SHE SAID TO HERSELF, FOR HER, THIS IS HER CAR AND THIS CAR IS HERS

     Ela disse para ela mesma, para ela, este é o carro dela e este carro é dela

 

05. IT SAID TO ITSELF, FOR IT, THIS IS ITS CAR AND THIS CAR IS ITS

     Ele disse para ele mesmo, para ele, este carro é dele e para este carro é dele

 

06. WE SAID TO OURSELVES, FOR US, THIS IS OUR CAR AND THIS CAR IS OURS

     Nós dissemos para nós mesmos, para nós, este carro é nosso e este carro é nosso

 

07. THEY SAID TO THEMSELVES, FOR THEM THIS IS THEIR CAR AND THIS CAR IS THEIRS

      Eles dizem para eles mesmos, para eles, este é o dinheiro deles e este dinheiro é deles.

0 comentários:

Postar um comentário